maandag 7 oktober 2013

Review: Epidemics - Epidemics (Troglodyte, 2013) (Punk)

De band Epidemics werd in 2007 te Umeá, Zweden, opgericht en bestond op dat moment uit: Emma - zang, Richard - sologitaar, Patrik - basgitaar en Erik - drums.
In deze formatie bracht de band hun debuut album "Waking Up The Dead" in 2008 uit, gevolgd door de EP "No Reply EP" in 2010 en in 2011 verscheen de song "TuristiTillvaron 1"op het verzamel album "I Don't Get It".
In 2012 werd basgitarist Patrik vervangen en kwam Emil zijn plaats bij Epidemics innemen, waarna de band de opnamen startte voor hun nieuwe album "Epidemics", dat in 2013 via het Troglodyte label uitgebracht is.
De plaat bevat 10 songs van rond de 3 minuten, waarvan "Born In The 80's" de eerste is en deze lekkere snelle melodische punkrock song swingt en doet me denken aan de muziek van de eerste lichting punkrockers uit eind jaren 70.
Daarna krijg ik weer zo'n heerlijk ouderwets stukje punk te horen in het nummer "Loudmouth" en ook deze song swingt als een trein.
Dan hoor ik "I Am The Apocalypse", een uitstekende snelle melodische punkrock song, waarbij ik op mijn stoel met de muziek zit mee te bewegen (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en dit nummer wordt gevolgd door het vrij rustige begin van "Leave Me Out", dat na de begin tonen al snel een stuk meer vaart krijgt en ook dit is een prima melodische punkrock song.
Met "Wasting Time" laat de band opnieuw, met een sneltrein vaart, een fantastisch stukje punk horen en "I Don't Get It" is van hetzelfde laken een pak en swingt.
In "Psycho" blijft de band hetzelfde concept handhaven en speelt dus recht toe recht aan punkrock, die aan zet tot dansen.
"Trouble" is opnieuw een song, die met een hoge snelheid gespeeld en bevat een enkele tempowisseling en met "Does It Even Matter" hoor ik de band weer zo'n heerlijke swingende punkrock song spelen.
Het laatste nummer heet "Ive Said Too Much" en hierin vervolgt de band hun melodische punkrock, waarbij het onmogelijk is stil te blijven zitten.
Het album "Epidemics" staat vol swingende melodische seventies punkrock, waarbij de teksten goed verstaanbaar zijn en de muziek uit nodigt om in beweging te komen en de CD is dus, wat mij betreft, een aanrader voor elke liefhebber van swingende muziek.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten