maandag 28 oktober 2013

Review: Left Lane Cruiser - Rock Them Back To Hell! (Alive Natutral Sound Records, 2013) (Bluesrock)

Left Lane Cruiser komt uit Fort Wayne en bestaat uit het Amerikaanse duo Brenn Beck - drums en vuilnis percussie (onder andere een vuilnisbak en een kartonnen doos) en Frederick "Joe" Evans IV - zang, sologitaar, basgitaar en orgel.
De band bracht hun debuut CD "Gettin' Down To It" in 2006 op het eigen Hillgrass Bluebilly Records label uit en in 2009 verscheen daar een her persing van.
In 2007 kreeg de band een contract bij Alive Natural Sound Records, waar in 2008 hun tweede CD "Bring Yo' Ass To The Table" op verscheen, gevolgd door "All You Can Eat" (2009), "Junkyard Speed Ball" (2011)."Painkillers" (2012) en hun nieuwste "Rock Them Back To Hell!" uit 2013.
Op deze CD wordt het duo op 2 nummers bijgestaan door harmonica speler Kevin Jackson, terwijl de CD te Fort Wayne is opgenomen en in Detroit werd gemixt door Jim Diamond.

"Rock Them Back To Hell!" bevat 10 nummers, waarvan  "Zombie Blocked" de eerste is en hierin laat de band me een heerlijke vette bluesrock song horen, waarbij ik meteen te horen krijg, hoe spannend hun vuilnis percussie klinkt.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
In "Electrify" schakelt de band over naar een geijkter ritme en schotelt me een ruige bluesrock voor, waarin de mondharmonica een belangrijke rol speelt.
Daarna hoor ik "Neighborhood", waarin de muziek een stevige mix is van bluesrock en hardrock en de zang ook nu weer vrij ruig klinkt en dit wordt gevolgd door "Juice To Get Loose", een rustige bluesrock song met een slepend ritme en waarin weer gebruik gemaakt wordt van de vuilnis attributen.
Dan volgt "Overtaken", een uitstekende rock song met een aanstekelijk ritme, waarin enkele subtiele tempowisselingen zitten en dit nummer dat lichte hardrock invloeden bevat doet me qua muziek aan de Canadese band Mountain denken.
Het wordt gevolgd door "Be So Fine", een vrij rustige song met een terug kerend ritme, dat licht hypnotiserend op me werkt, waarna ik "Jukebox" te horen krijg, waarin traditioneel bluesspel zit, dat in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en langzaam een stukje heftiger wordt.
Met "Coley" gaat de band nog een stapje verder richting traditionele blues en hierin krijg ik zowaar een commercieel nummer te horen met uitstekende zang, die deze keer van Bernn Beck komt.
"Paralyze Ya" is een nummer met gemiddeld tempo en aanstekelijk ritme en hierin hoor ik de band opnieuw een ruige bluesrock song spelen, waarin het ritme licht hypnotiseerend klinkt en in het laatste nummer, dat "Righteous" heet, laat de band me een prima mix van hardrock en blues horen, waarbij de zang ook nu weer behoorlijk heftig klinkt.

De CD "Rock Them Back To Hell!" klinkt zoals je van een bluesrock formatie mag verwachten, dus ruig en aanstekelijk, waardoor de muziek het beluisteren meer dan waard is.
Een aanrader voor alle bluesrock liefhebbers!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten