maandag 7 april 2014

Review: Various Artists - Voodoo Rhythm Vol 4 (Voodoo Rhythm Records, 2014) (Rock)

Het Zwitserse Voodoo Rhythm Records label brengt met de regelmaat van de klok nieuwe releases uit en heeft inmiddels al 78 CD's uitgegeven, waarvan 3 verzamel CD's.
Maar ook heeft het label een eigen merchandising van onder andere: posters, T-shirts, tassen, sleutelhangers, honkbal jacks, gitaar plectrums, stikkers, enz..
"Voodoo Rhythm Vol 4" is, zoals al doet vermoeden de vierde verzamel CD van dit label en deze bevat 13 nummers van even zoveel bands.

De CD start met The Future Primitives uit Cape Town, Zuid-Afrika, waarvan ik het nummer "Into The Primitive", te horen krijg, dat een heerlijke uptempo garagerock song is en gevolgd wordt door "Good Bye Baby" van Die Zorros uit, Bern en Zurich, Zwitserland, die, in een niet al te hoog tempo, een uitstekende bluesrock song laten horen, waarin de zang behoorlijk rauw klinkt.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Daarna krijg ik de uit Keulen, Duitsland, afkomstige The Juke Joints Pimps te horen, die eveneens een schitterende blues song ten gehore brengen, getiteld "King Roland's Prayer, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt, waarna ik Hank Haint uit Leeds, Engeland, een vrij snelle rock & roll song hoor spelen, die "Blackout" heet.
Vervolgens hoor ik The Monsters uit Bern, Zwitserland met "Blow Um Mau Mau", een muzikale mix tussen garagerock en de muziek uit de begin periode van The Cramps en deze heeft een licht hypnotiserend effect op me en klinkt dus geweldig.
Het volgende nummer heet "Six Pink Cadillac" en komt van Roy And The Devil's Motorcycle" uit Zwitserland, die me een lekkere rustige psychedelische pop song voorschotelt, waarna Becky Lee And Drunkfoot uit Tempe, Arizona, Amerika, me verrast op een heerlijke rustige pop song, "Old Fashined Man", genaamd.
The Pussywarmers uit Lugano laten me genieten van een fantastisch swingend stukje oude jazz, getiteld "La Nen La Bambele" en Heart Attack Alley uit Auckland, Nieuw Zeeland, schotelen me een heerlijke swingende uptempo bluesrock song voor, die "Too Hot Blues" heet.
Met "London Zydeco" van Mama Rosin Together With Hipbone Slim And The Kneetremblers uit Geneve, Zwitserland en Londen, Engeland, krijg ik een schitterende swingende zydeco song te horen, die swingt als een trein en gevolgd wordt door "Windy City" van Delaney Davidson uit Lyttelton, Nieuw Zeeland, een song die sterk op het nummer "Bo Diddly" van blues zanger Bo Diddly lijkt.
In "What It's All About" van The Goon Mat And Lord Benardo" uit Luik, België, hoor ik een lekker stukje Louisiana blues, dat in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en in "Waiting For Zero" van Menic uit Boston, Amerika en Bern, Zwitserland, het laatste nummer van de CD, krijg ik een uitstekende folkpop song te horen.

Het album "Voodoo Rhythm Vol 4" is een fantastische plaat, die vol staat met schitterende muziek van diverse bands, waarvan ik voor de volle 100% genoten heb en dit album kan ik dan ook aanraden aan een ieder, die van muziek houdt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten