maandag 30 maart 2015

Review: The Juke Joint Pimps - Boogie Pimps (Voodoo Rhythm Records, 2015) (Bluesrock)

The Juke Joint Pimps is een Duitse band uit Keulen, die in 2004 als trio begon (sologitaar, basgitaar en drums), maar tegenwoordig nog maar uit twee personen bestaat, waarbij T-Man sologitaar speelt en Mighty Mike de zang, mondharmonica en drums voor zijn rekening neemt.
De band bracht in 2008 hun eerste album "Boogie The House Down" via het Voodoo Rhythm Records label uit, gevolgd in 2011 door "Boogie The Church Down", dat eveneens via dat zelfde label verscheen.
Hun nieuwe album, dat net als de vorige twee, zowel op CD als op vinyl is uitgebracht, werd in 2 dagen tijd in de Outside Inside Studio te Montebelluna in juni 2014 in Italië opgenomen en gemixt door Matt Bordin, terwijl de mastering in november 2014 door Carl Saff te Chicago, Illinois, Amerika werd gedaan.

Het album, dat 14 nummers bevat, start met "(Let's Do The) Hippie Dance", waarin ik een swingende mix van boogie en blues te horen krijg, waarbij het onmogelijk is stil te blijven zitten (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en deze wordt gevolgd door "High This Morning", een heerlijke swingende uptempo bluesrock song.
Daarna volgt "Superman Don't Get The Blues" en hierin speelt het duo een uitstekende bluesrock song in een gemiddeld tempo, waarbij alleen van zang, gitaar en mondharmonica gebruik gemaakt wordt en deze wordt gevolgd door "The Devil Is In The Details", waarin ik opnieuw een lekker swingende bluesrock song te horen krijg.
Ook in "A Thing You Gotta Face" krijg ik een swingende bluesrock song te horen en in "Don't Push That Button" laat het duo me eveneens een lekker in het gehoor klinkende bluesrock song horen.
"Blues & Reefer" is van hetzelfde laken een pak en hierin swingt de blues dus lekker verder en in "Am I Blind" laat het duo me hun versie van "Hootchie Cootchie Man" horen.
Dan hoor ik "That's The Way To Boogie", waarin The Juke Joint Pimps me, net als in voorgaande nummers, een uitstekende swingende bluesrock song laten horen, die gevolgd wordt door "Feels So Good" en ook in dit nummer swingt de blues muziek weer als een trein.
Vervolgens krijg ik "You'll Be Mine" te horen, waarin het duo hun bluesrock in hetzelfde tempo blijft spelen en in "Slim Stepped In Dog Shit" verandert er muzikaal nog steeds niets en het duo gaat verder met "That's It" en ook hierin krijg ik een prima bluesrock song te horen, waarna de CD/LP wordt afgesloten met "Mister Vegan" en dit is, hoe kan het ook anders, een swingende bluesrock song, die iets anders klinkt dan de rest van de songs, omdat er een vervormer op de microfoon is gezet.

De CD/LP "Boogie Pimps" van The Juke Joint Pimps staat vol heerlijke swingende bluesrock songs, die naar mijn mening iets meer variatie hadden mogen bevatten, maar bij de liefhebbers van dit genre zeker gretig aftrek zullen vinden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten