maandag 27 april 2015

Review: Plootoh - Live At Lomax (Eigen Beheer, 2013) (Symfonische Rock)

Plootoh werd in 2010 te Catania, Sicilië, Italië opgericht en bestaat uit: Massimo Nicoletti - sologitaar, Marco Cutrona - zang en basgitaar, Riccardo Pulvirenti - keyboards en Mario Reito - drums en liet zich muzikaal inspireren door de muziek van indie en rock bands als Radiohead, Pink Floyd en Sigur Ros.
De band bracht in 2011 hun debuut album "Plootoh" uit, gevolgd in 2013 door het live album "Live At Lomax" en de DVD "Plootoh Live at Teatro Coppola" en momenteel is de band druk bezig met het opnemen van hun tweede studio album.

De CD "Live At Lomax" bevat alle 10 songs van hun studio album plus een extra nummer en start met "Idra", waarin ik een schitterend rustig symfonisch rock nummer te horen krijg, dat enkele prima subtiele tempowisselingen bevat.
Daarna volgt "Notte" en ook dit is een uitstekende rustige rock song, waarvan ik met volle teugen geniet en dit nummer loopt naadloos door in "Soul Integraty", waarin de band me laat genieten van een instrumentaal stukje psychedelische muziek.
Dan krijg ik "Caronte" te horen en hierin speelt Plootoh opnieuw zo'n fantastisch mooi rustig symfonisch nummer, waarbij je als luisteraar heerlijk weg zwijmelt (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), waarna "Illusion In 7+" volgt en ook in dit nummer gaat de band verder met het maken van heerlijke rustige symfonische rock, die na enkele minuten iets  heftiger wordt en ik een geweldig stukje gitaarspel te horen krijg, dat verder gaat in "Sono Solo Numeri", waarin de invloeden van Pink Floyd sterk naar voren komen, waardoor het opnieuw genieten is.
In "Muore Con Me" blijft de band het rustige tempo spelen en ook in dit nummer klinkt dat heerlijk en hierin  hoor ik een ijzersterk symfonisch rock nummer met enkele tempowisselingen, die de muziek spannend houden en in "Novadei" blijft de band het rustige tempo vast houden en hoor ik een prima ballad.
"La Mente Matematica Odia Il 3" is een swingend melodisch symfonisch nummer, waarin het keyboards een belangrijke rol speelt en met "Rimani In Piedi" vervolgt de band de ingeslagen weg en krijg ik, na een rustig begin, een lekker in het gehoor klinkende swingende symfonische rock song voorgeschoteld.
Het laatste nummer van de CD staat niet op het debuut album van de band en heet "Do You" en hierin hoor ik de band ook nu weer een mooie rustige rock song spelen.

De CD "Live At Lomax" van Plootoh bevat lekker in het gehoor klinkende rustige symfonische rock, die naar mijn mening wel iets meer variatie had mogen hebben, maar is desondanks een heerlijk album om achterover geleund naar te luisteren en ik kan elke symfo liefhebber dan ook aanraden dit album eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten