maandag 18 mei 2015

Review: Waskerley Way - Junk Playground (Box Records, 2015) (Elektro Pop)

Waskerley Way is de uitlaatklep van de uit Newcastle, Engeland, afkomstige tekstschrijver, producer en beeldhouwer Michael Philip Bridgewater, die verder onder zijn eigen naam muziek uitbrengt (Onus by Odds, 2013), maar ook onder de naam b-cátt (Sevens, 2014).
In zijn muziek weeft hij meeslepende texturen van verminkte loops en samples tijdens het spelen op kromgetrokken gitaren, zang en klarinet.
Met zijn eerdere werk hypnotiseerde hij het live publiek tijdens optredens als voorprogramma van Savages, Eagulls, Maximo Park, Dirty Beaches, Blanck Mass en Teengirl Fantasy.
Zijn nieuwe uitgave heet "Junk Playground" en is in een zeer beperkte oplage op cassette via Box Records verschenen, maar eveneens als digitale download en bevat 7 nummers.

Het album begint met "Monomorphic Quarter", waarin ik een schitterende rustige elektro pop song te horen krijg, die vol zit met loops en licht hypnotiserend klinkt en na het einde toe een tempoversnelling krijgt, waardoor de muziek een stukje heftiger wordt. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Daarna hoor ik "Pulsars In The Marrow" en hierin laat Waskerley Way me een vrij experimentele psychedelische song horen, waarin hij me mee neemt in een heerlijke psychedelische trip, die gevolgd wordt door "Youth In Exile" en in dit nummer hoor ik een fantastische mooie rustige pop song met lichte invloeden uit de triphop en ambient.
Dan krijg ik "Do Not Entry" te horen en daarin speelt Waskerley Way een lekker in het gehoor klinkende elektro pop song met een dansbaar ritme, waarna ik "Valence" voorgeschoteld krijg en ook dit is weer zo'n uitstekende elektro pop song met een licht hypnotiserend ritme.
In "Off The Lattice" hoor ik een instrumentaal stukje experimentele elektro en in het laatste nummer, dat "Fall To The Flaw" heet, laat Waskerley Way me genieten van een schitterende rustige elektro pop song, die langzaam aan heftiger wordt, totdat er een climax is bereikt, om dan rustig af te sluiten.

"Junk Playground" van Waskerley Way staat vol lekker in het gehoor klinkende elektro pop songs en is een genot om te beluisteren, waardoor ik deze cassette van harte kan aanbevelen aan iedere liefhebber van dit genre.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten