maandag 19 oktober 2015

Review: Sex Psych Love - The Ocean (Record Runner, 2015) (Rock)

In 2010 werd de band Sex Psych Love te Curitiba, Brazilië opgericht door Leonardo "Mano" Seixasrock - zang, James Douglas - sologitaar, Gustavo Vazquez Ramos - basgitaar en Léo "Bolor" Neto - drums.
na creatieve meningsverschillen verliet Léo in 2011 de band en als vervanging gebruikte de band een drummachine en nam in dat jaar de EP "Black Rose" op, die via het Ettorerock label werd uitgebracht.
Kort daarna kwam Rafael Chueire als drummer bij de band en in 2013 werd de band aangevuld met keyboards speler Alber "Mandhy" Vanasco, die uit de Argentijnse cult band Sandhy & Mandhy kwam.
In deze formatie nam Sex Psych Love hun debuut album "The Ocean" in 2014 op in de Douglas Estudios te Curitiba.
Het album, dat 9 nummers bevat, is door het Blue Sonic label in Brazilië uitgebracht, terwijl de wereldwijde distributie door Record Runner gedaan wordt.

De CD start met "Country Boy" en hierin krijg ik een stevige, lekker in het gehoor klinkende, rock song te horen, waarin progressieve rock en blues invloeden en diverse tempowisselingen in zitten.(luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
Daarna schotelt de band me "The I-Pod Age" voor en daarin krijg ik een aanstekelijke dansbare uptempo rock song te horen, die gevolgd wordt door "Sliding", een heerlijke swingende pop rock song, die lichte reggae invloeden bevat en in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt.
Dan hoor ik "Down Your Hole" en in dit nummer zet de band me een uitstekende rock song voor, die enkele prima tempowisselingen en progressieve rock invloeden bevat, waarna ik "Phone Rings" te horen krijg en hierin speelt de band een swingende rock song en ook deze song heeft progressieve rock invloeden.
In "Like A New Dystopia" laat de band me een swingende rock song horen, die vrij commercieel klinkt en me aan het dansen wil zetten en in "Slow Me Down" krijg ik een schitterende progressieve rock song voorgeschoteld, waar een heerlijk eentonig drumritme in zit, dat voor een lichte trance zorgt.
Vervolgens laat de band me genieten van de titel song "The Ocean" en krijg ik een fantastische progressieve rock song met symfonische invloeden te en in het laatste nummer van de CD, getiteld "Night Train" hoor ik de band een snelle swingende rock song spelen.

De debuut CD "The Ocean" van Sex Psych Love is een lekker in het gehoor klinkende schijf, die vol staat met heerlijke rock songs, die het beluisteren meer dan waard zijn en ik kan deze dan ook van harte aanbevelen aan een ieder, die van rock muziek houdt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten