maandag 5 september 2016

Review: Pan/Scan - Cinematic Lies (Cineploit, 2016) (Filmmuziek)

Pat/Scan is een mysterieus project, maar is waarschijnlijk het alter ego van Christian Rzechak uit Düsseldorf, Duitsland, die tevens lid is van de band Sospetto.
Op 15 augustus 2016 is het debuut album "Cinematic Lies" zowel op CD als op LP verschenen via het Cineploit label.

De CD, die 13 nummers bevat, waaronder 2 bonus nummers, start met "Not So Safe", waarin ik een heerlijke dansbare mix van krautrock, dance en filmmuziek te horen krijg (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie), die gevolgd wordt door een rustig zwaar en duister klinkend nummer, getiteld "Disturbing Secrets".
Daarna volgt "Demon's Pot", een mix van disco, filmmuziek en horror, die net als het voorgaande nummer vrij duistere klanken bevat, waarna ik "Milano Treasure" voorgeschoteld krijg en daarin speelt Pan/Scan een heerlijk stukje funk in de stijl van Quincy Jones.
Dan volgt "The Land Of Sweets", en ook in dit nummer speelt hij een lekker swingend funky stuk muziek, dat gevolgd wordt door "Ghoul Pool", een prima mix van zware muziek, dance en drum ritmes, die swingt.
In "Steam Of The Undead" laat Pan/Scan me genieten van een swingend dreigend nummer en in "Dark Soul" krijg ik een duister startend nummer te horen, dat lichte krautrock invloeden bevat.
Vervolgens zet hij me "Right Stuff" voor, een swingend funky nummer, gevolgd door "Final Lap", een schitterend krautrock nummer met enkele prima tempowisselingen, waarin de muziek dreigend wordt en "Closing", een fantastisch dreigend nummer, dat in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt.
Verder krijg ik 2 bonus nummers voorgezet, waarvan de eerste "Hymn" heet en hierin maakt hij opnieuw een mix van dansbare ritmes, dreigende zwaar klinkende muziek en funk en in het laatste nummer "Rotten Not Forgotten" schotelt hij me een prachtig melodisch stukje rock voor.

De muziek op "Cinematic Lies" van Pan/Scan is een zeer aangenaam om te horen en ik kan liefhebbers van dit genre dan ook aanraden, deze schijf eens te gaan beluisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten