maandag 10 april 2017

Review: Ku - Ganja (Inner Ear Records, 2017) (Psychedelische Pop)

Ku is het project van multi instrumentalist/singer/songwriter Dimitris Papadatos, uit Griekenland, die dit project in 2006 startte en in 2013 debuteerde met het album "Feathers”, maar ook is hij in andere projecten actief, zoals The Hydra en Jay Glass Dubs.
Dimitris trad in diverse plaatsen op, waaronder: Haus Der Kulturen Der Welt in Berlijn, Echo Buecher (Berlijn), Salon Des Amateurs (Dusseldorf), Détail Gallery (Parijs), Goldsmiths University (Londen) en Bios (Athene).
Hij werkte met enkele leden van de Griekse band Baby Guru samen in hun Marginalia Studio aan zijn nieuwe album "Ganja", dat 13 maart 2017 via Inner Ear Records op LP en digitaal is uitgebracht.

Het eerste nummer van "Ganja", dat 8 nummers bevat, heet "A Happening" en daarin hoor ik Ku een schitterende pop song starten, die na iets meer dan 1 minuut verandert, om over te gaan in een psychedelisch stuk muziek, dat opnieuw verandert en Ku de draad weer oppakt en verder gaat met het maken van zijn schitterende pop song.
Daarna zet hij me "Hyacinth" voor en krijg ik een elektronische licht psychedelische pop song te horen, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt, die gevolgd wordt door "Turque", waarin Ku me een verrukkelijk rustig psychedelisch stuk muziek voorschotelt, waarmee hij me vanaf de eerste tonen zijn muziek in zuigt.(luister naar dit nummer via de bandcamp link onder de recensie)
Dan volgt "Dry Dates", een uitstekende rustige pop song, waarna ik "Spring Elevator" te horen krijg en hierin laat Ku me genieten van een lekker in het gehoor klinkende dansbare pop song.
In "Olympic Complex" krijg ik weer zo'n prachtige rustige pop song voorgezet en in "Oolong" speelt hij een schitterende rustige pop song, die halverwege iets meer vaart krijgt, waardoor het nummer dansbaar wordt, terwijl de muziek tevens een aanstekelijk ritme heeft en het laatste nummer, "Cypriol", is eveneens een mooie pop song, die ruimtelijke geluiden bevat en in een rustig tempo gespeeld wordt, om experimenteel afgesloten te worden.

"Ganja" van Ku is een prima album, dat afwisselend is en heerlijke nummers bevat, waarvan "Turque" zonder twijfel de uitschieter is en ik kan deze uitstekende schijf, dan ook aanraden aan iedere liefhebber van de betere pop, maar ook aan hen, die van psychedelische muziek houden.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten