maandag 17 april 2017

Review: This Other Kingdom - Rêveur (Wrong Way Records, 2017) (Psychedelische Rock )

This Other Kingdom werd in Dublin, Ierland, opgericht en bestaat uit: Declan Dunne - sologitaar en zang, Del Kerton, synthesizer en zang en Git Sweeney - drums.
De band bracht op 13 april 2013 hun debuut EP "Sunlight" in een beperkte oplage uit op CD, waarna op 4 maart 2015 het nummer "The Day, Your Day" volgde, een gratis download van hun debuut album "Telescopic", dat 11 april 2015 werd uitgebracht op zowel LP, CD en als digitale download.
Op 21 april 2017 brengt het Wrong Way Records label het tweede album van de band, "Rêveur", uit, in een beperkte oplage op oranje vinyl met paarse spetters en gestoken in een klaphoes en tevens verschijnt het album in een beperkte oplage op CD en als digitale download.

Het album, dat 11 nummers bevat, start met "Common Colours / Common Sounds" en daarin hoor ik de band een heerlijke licht hypnotiserende rock song in een niet al te hoog tempo spelen, waarbij de zang me enigszins aan die van Jim Morrison van The Doors doet denken, waarna "Eye Do Eye" volgt en ik een lekker in het gehoor klinkende uptempo rock song voorgeschoteld krijg, die swingt en licht psychedelische invloeden heeft.
Dan volgt "Telescopic State Of Mind", een uitstekende progressieve rock song, die in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en een entonig drums ritme bevat en gevolgd wordt door "Comatosed", dat op single is verschenen en hierin krijg ik een heerlijke swingende rock song voorgezet, die een aanstekelijk dansbaar ritme heeft. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
In "Chemikle" laat This Other Kingdom me genieten van een licht psychedelische song met melodische rock invloeden, die vergezeld gaat met een vrij eentonig ritme, waardoor het nummer een hypnotiserend karakter krijgt en in "Rays For Days (When The Sun Did Shine)" zet de band me weer een prima rock song in een gemiddeld tempo voor, waarbij het drums ritme voor het hypnotiserende en de achtergrondzang voor een soul effect zorgt.
Vervolgens krijg ik "Hellion" te horen, waarin de band een schitterende aanstekelijke licht psychedelische rock song ten gehore brengt, waarna ik "Morning Skies" hoor en daarin speelt de band een fantastische psychedelische rock song in een rustig tempo.
Verder hoor ik een prachtig rustig instrumentaal Oosters getint nummer, waarvan ik de letter tekens niet weet te vinden, "Valley Of Nowhere", een geweldige  hypnotiserende rock song, die me opnieuw aan The Doors doet denken en in een gemiddeld tempo gespeeld wordt en "This Is War", een verrukkelijke progressieve rock song, waarin een een dreigend ritme zit en zang, die aan die van Jim Morrison grenst.

"Rêveur" van This Other Kingdom bevat 11 heerlijke songs, waarmee de band me van begin tot einde heeft weten te boeien en ik kan deze fantastische plaat dan ook van harte aanbevelen aan een ieder, die van psychedelische en progressieve rock houdt, maar ook aan hen, die van The Doors houden.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten