zondag 28 januari 2018

Review: Vox Low - Vox Low (Born Bad Records, 2018) (Elektro)

Vox Low uit de omgeving van Porte de St Ouen, Frankrijk, bestaat uit: Jean-Christophe Couderc - zang en synthesizer en Benoît Raymond - bas-, sologitaar en synthesizer, Guillaume Léglise - sologitaar en synthesizer en Mathieu Autin - drums en percussie.
De band heeft zich muzikaal door diverse stijlen laten beïnvloeden, zoals new wave, punk, psychedelische rock, krautrock, rockabilly, surf en techno, waardoor er een geheel eigen geluid ontstaat.
Op 4 april 2015 verscheen de debuut single "Cast Upwards, Through The Waves, A Ruby Glow" / "Velvet Keats" van Vox Low, dat toen nog een duo was (Couderc en Raymond) via het Evrlst.inc. label.
De 7" single werd in een zeer beperkte oplage van 100 stuks op transparant vinyl uitgebracht en exclusief via bandcamp verkrijgbaar.
Daarna bracht de band op 1 juli 2016 de 12" EP "Trapped On The Moon" in een beperkte oplage van 150 stuks op rood vinyl uit, via Evrlst.inc., waarna op 25 november 2016 de EP "Loving Hell EP" in een beperkte oplage van 300 stuks via het Höga Nord Rekords volgde.
Op 2 februari 2018 verschijnt het debuut album van de band op LP en CD, inclusief een 16 pagina's tellend boekwerkje, via Born Bad Records en is simpelweg "Vox Low" getiteld

Het album, dat 9 nummers bevat, start met "Now, We're Ready To Spend", een lekker in het gehoor klinkende mix van elektro, gothic en krautrock, dat een licht hypnotiserend ritme bevat en in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt en gevolgd wordt door "You Are A Slave", waarin de band een swingende mix van new wave en elektro speelt, die enkele prima tempowisselingen heeft en dansbaar is.
Daarna krijg ik "Rides Alone" voorgezet en daarin brengt de band een aanstekelijke dansbare pop song ten gehore, die een licht hypnotiserend ritme heeft (luister naar dit nummer via de soundcloud link onder de recensie) en gevolgd wordt door de album versie van "Something Is Wrong", een heerlijke swingende mix van elektro en gothic, waarbij stil zitten geen optie is.
In "We Can't Be Blamed" krijg ik een geweldig rustig nummer te horen, dat een depressieve sfeer uitademt en in de album uitvoering van "Some Words Of Faith"
laat Vox Low me genieten van een schitterende elektro song, die swingt en een disco klap bevat, waardoor je de neiging krijgt te gaan dansen.
Dan zet de band me "What If The Symbols Fall Down?" voor en hoor ik een lekkere dansbare elektro song, waarna "Trapped On The Moon" volgt, waarin de band me een fantastische licht psychedelische pop song voorschotelt, die invloeden heeft van de muziek van Syd Barrett en in het laatste nummer, "It's Rejuvenation",
krijg ik opnieuw een verrukkelijke mix van elektro en gothic te horen, die een licht hypnotiserend ritme bevat, waarmee de band me in de ban van hun muziek weet te houden.

"Vox Low" van Vox Low is een uitstekend debuut album, dat vol lekker in het gehoor klinkende nummers staat, die me geen moment hebben verveeld en ik kan deze schijf dan ook aanbevelen aan een ieder, die van elektro, pop en gothic houdt.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten