maandag 3 april 2017

Review: The Missing Souls - Mom, Won't You Teach Me To Monkey (State Records, 2017) (Garagerock)

De band The Missing Souls, die bestaat uit: Little Big Ian - zang en sologitaar, Zaza Sharps - zang en basgitaar, Ricky Bilbao - orgel, basgitaar en zang en Lester Mizzi - drums en zang, werd in 2014 te Lyon, Frankrijk opgericht.
The Mising Souls maakten in 2015 hun debuut single "You Just Gotta Know My Mind" / "Bad Way To Go", die op 7" vinyl door het Dangerhouse Skylab label werd uitgebracht, waarna in 2016 hun debuut LP "The Missing Souls" volgde, die op vinyl in stereo en op CD in mono werd uitgebracht door Dangerhouse Skylab.
Tevens verscheen hun tweede single, "Got To Have Your Lovin'" / "You Ain't Tuff",  dat zelfde jaar, via het Hidden Volume label en nadat Mole van State Records de band had zien spelen, werd besloten ook een single op dit label uit te brengen, die "Sweet, Sweet Sadie" / The Alligator" heet en in 2016 verscheen.

Hun nieuwe single "Mom, Won't You Teach Me To Monkey" / "The End" is 20 maart 2017 eveneens via het Dangerhouse Skylab en State Records label uitgebracht en op de A-kant hoor ik The Missing Souls een lekker swingende mix van beat en rhythm & blues spelen, die in een gemiddeld tempo uitgevoerd wordt en zeer dansbaar is. (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie)
In "The End" laat de band me opnieuw genieten en krijg ik een swingende uptempo garagerock song voorgeschoteld, waar enkele prima tempowisselingen in zitten.

"Mom, Won't You Teach Me To Monkey" van The Missing Souls is een heerlijk klinkende single, waarin de band laat horen meer te kunnen, dan alleen maar garagerock te spelen en ik kan deze schijf dan ook ten zeerste aanraden aan elke liefhebber van sixties gerelateerde muziek.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten