maandag 3 april 2017

Review: Whereswilder - Hotshot (Inner Ear Records, 2017) (Pop)

Whereswilder werd in 2013 te Athene, Griekenland opgericht en bestaat uit: Giannis Rallis – zang en sologitaar, Alekos Voulgarakis – sologitaar, Vassilis Nissopoulos – zang en basgitaar en Manolis Giannikios – drums.
De band bracht in 2014 hun debuut album "Yearling" uit, toerde door Griekenland en speelde onder andere op de Griekse festivals Rockwave Festival en Fuzztastic Planet Festival.
Op 27 maart 2017 is hun nieuwe album, "Hotshot" verschenen, waarop 11 nummers staan, op LP en digitaal via het Inner Ear label, waarbij opgemerkt kan worden, dat de digitale uitvoering een nummer extra bevat.

In het eerste nummer van het album, dat "All Wrong" heet, krijg ik een lekker in het gehoor klinkende pop song voorgezet, die een aanstekelijk ritme heeft en gevolgd wordt door "Mission To Sail", een heerlijke swingende uptempo mix van pop, blues en countryrock.
Daarna hoor ik "This Feeling", waarin de band een uitstekende poprock song ten gehore brengt, die swingt en me aan de muziek van glamrock bands uit begin jaren 70 doet denken, waarna "Keep Me Rollin'" volgt en daarin schotelt de band me een prachtige licht psychedelische poprock song voor, die in een rustig tempo gespeeld wordt en enkele prima tempowisselingen heeft.
Dan krijg ik "Can't Fight" te horen en hierin speelt de band een schitterend rock nummer en laat Whereswilder de invloed die John Lennon op de muziek van de band had horen, door de zang in enkele stukken van het nummer overeenkomstig te laten klinken.
Ook in "The Love There Is" doet de band zijn best om de zang zo goed mogelijk op die van John Lennon te laten lijken en krijg ik een fantastische rustige pop song voorgezet, die gevolgd wordt door "Going Down Again", waarin de band me een geweldige swingende pop song te horen, die een licht hypnotiserend ritme bevat en in een gemiddeld tempo wordt gespeeld.
Vervolgens hoor ik "Show And Tell", een swingende song, die diverse tempowisselingen en een aangenaam ritme heeft, waarna ik "Out Of Sight" volgt en de band me een uitstekende uptempo rock song laat horen, waarin een aanstekelijk ritme zit.
Verder krijg ik "What You Need", een verrukkelijke licht progressieve pop song, die in de stijl van John Lennon gezongen wordt (luister naar dit nummer via de youtube link onder de recensie) en "A Hold On Me", een lekkere swingende song met een prima dansbaar ritme, die tegen het einde een stuk ruiger wordt, waarna het album wordt afgesloten met "Ago", een heerlijke pop song, die diverse subtiele tempowisselingen bevat.

"Hotshot" van Whereswilder bevat 12 heerlijke nummers, die me als muziek in de oren klinken en ik kan deze schijf dan ook van harte aanbevelen aan een ieder, die van de betere pop en rock houdt.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




Geen opmerkingen:

Een reactie posten